Innsyn, innspill, høringer og kunngjøringer
Postliste
Fredrikstad kommune fører postjournal etter reglene i offentlighetsloven og arkivloven.
Postlista inneholder en daglig oversikt over saksdokumenter inkludert korrespondanse til og fra kommunen
Innsynsbegjæring
Dersom du ønsker ytterligere innsyn, kan du bruke skjemaet Innsynsbegjæring. Ønsker du et skriftlig svar pr. brev, må du oppgi navn og ordinær postadresse. Fredrikstad kommune ekspederer brev elektronisk via valgt elektronisk postboks eller Altinn. Har du reservert deg mot å motta post elektronisk, vil det bli sendt som fysisk brevpost. Vi ønsker 1 innsynsbegjæring pr. henvendelse.
Innsyn byggesak
Ved å søke på adresse eller gårds- og bruksnummer, får du byggesaker for den aktuelle eiendommen.
Byggesaker er tilgjengelig 3 dager etter journalføring.
NB! Dette gjelder bare saker som er journalført/innkommet til kommunen etter juni 2010. Dersom saken er eldre enn dette, ber du om innsyn i eiendomsmappen:
Innsyn i eiendomsmappe: Du kan få innsyn i en eiendomsmappe ved å kontakte innbyggerdialog på telefon 69 30 60 00.
Du kan be om innsyn i en sak når du selv ønsker det. Hvis du har bedt om innsyn og ikke har fått svar innen fem virkedager, er det å betrakte som avslag på begjæring om innsyn, og du kan rette en skriftlig klage til kommunen.
Reguleringsplaner
Innsyn i planene finner du ved å søke opp adressen i kartet
Politisk møtekalender
De fleste utvalgsmøtene filmes og kan følges direkte:
Møtene er åpne bortsett fra ved behandling av saker som krever unntatt offentlighet.
Oversikt over når møtene er finner du her:
Planer på høring
Lokalsamfunnsutvalg
Fredrikstad kommune består av 22 lokalsamfunn. Du kan gi innspill til utvalget i ditt lokalsamfunn.
Min sak/innbyggerinitiativ
Foreslå og samle underskrifter til saker du tenker vil gjøre Fredrikstad kommune til et bedre sted å bo.
Meld fra
Fredrikstad kommune har flere måter du kan melde feil, varsle om, klage på.
Vi setter pris på alle tilbakemeldinger