Trygghetsalarm
Kort fortalt
En trygghetsalarm er en alarm for å tilkalle hjelp når som helst på døgnet. Hvis du utløser en trygghetsalarm, vil helsevakta umiddelbart ta kontakt med deg, vurdere nødvendig oppfølgning og behov rykke ut.
Hva koster det å ha en trygghetsalarm?
Satsene nedenfor gjelder fra 1. januar 2021
Oppfyller du kriteriene for å få trygghetsalarm som en helse- og omsorgstjeneste, er det gratis.
Ellers er prisen
2.4 Trygghetsalarm/trygghetspakke
- Kr. 336 pr. måned
- Kr. 4 028 årspris
- Oppkobling kr. 530
Hva inneholder tjenesten?
Når du utløser alarmen vil du få kontakt med sykepleierne på helsevakta. De vil vurdere om de skal sende ut trygghetspatruljen for å hjelpe deg.
Har du trygghetsalarm, må trygghetspatruljen ha nøkkel til boligen din.
Hvem kan få trygghetsalarm?
Du kan få trygghetsalarm hvis du
- trenger trygghet for å kunne bo lengst mulig hjemme i egen bolig
- trenger å få kontakt med hjelpeapparatet på grunn av at du er utsatt for sykdom eller du har stor risiko for fall
Søknadsskjema
På denne siden kan du søke helse- og omsorgstjenester
Ofte stilte spørsmål om trygghetsalarm
Har du ikke lenger behov for trygghetsalarmen?
Da må du kontakte tildelingskontoret. De avslutter tjenesten og gir beskjed til vaktmesteren om å hente utstyret.
Trygghetsalarmen virker ikke, hva gjør jeg da?
Da må du ta kontakt med helsevakta på telefon 404 01 571.
Kontakt tildelingskontoret
- Ring oss på
69 30 74 25 kl. 10.00–15.00
- Finn ansatt i avdelingen
- Send oss epost
tildeling@fredrikstad.kommune.no
- Adresse
Jens Wilhelmsens gate 1, 1671 Kråkerøy
vis i kart - Postadresse
Postboks 1405, 1602 Fredrikstad
Du kan alltid ta kontakt med Servicetorget 69 30 60 00
Du kan også stille spørsmål til Kommune-Kari (Chat-robot)
Har du spørsmål rundt korona, send en epost til postmottak@fredrikstad.kommune.no, eller ta kontakt med Servicetorget.