Hva kan vi hjelpe deg med?

Skatteattest

Bestilling av skatteattest

Attesten kan bestilles direkte på Altinn.

Attesten produseres automatisk og blir sendt til din meldingsboks i Altinn. Normalt skjer det umiddelbart så lenge du har sendt bestillingen innenfor ordinær arbeidstid. Dersom du bestiller utenom ordinær arbeidstid kan du forvente å få den ved starten av neste arbeidsdag.

Vi ønsker å gjøre deg oppmerksom på at dersom du  har reservert deg for elektronisk levering vil attesten bli sendt på papir til din folkeregistrerte adresse.

Hvis du ikke har mulighet for å bestille attesten via Altinn, kan du kontakte Skatteetaten eller Kemnerkontoret for hjelp til å bestille.

Når trenger du attest?

  • Tilbud/anbud/leveranser til offentlig virksomhet
  • Søknad om løyve
  • Søknad om skjenkebevilling
  • For å dokumentere at virksomheten eller du som privatperson ikke skylder skatt

Attesten kan fås på: bokmål, nynorsk eller engelsk

 

Sist oppdatert: 21. september 2016

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

Hva forsøkte du å finne?