Fredrikstad kommune i norgestoppen

Innhold

Fredrikstad kommune endte som nummer åtte av landets 422 kommuner i Forbrukerrådets store «Kommunetest».


Forbrukerrådet har testet alle norske kommuner på hvor gode de er til å hjelpe folk som har spørsmål om ulike kommunale tjenester. Nesten 30 000 opplysninger er hentet inn via telefon, e-post og nettsider.

Ingrid TrømborgLeder for kommunikasjon og service i Fredrikstad kommune, Ingrid Trømborg (bildet), er svært fornøyd med resultatet.

-Sist gang Forbrukerrådet gjennomførte testen, i 2016, endte vi på en 98. plass. Siden den gang har vi jobbet målrettet for å gjøre kommunal informasjon enda mer tilgjengelig for innbyggerne. At vi har klatret hele 90 plasser på tre år, viser at innsatsen har fungert.

Kommunikasjon- og servicesjefen trekker særlig fram nye websider, et servicetorg som er «på», innføring av chatbotten kommune-Kari, satsning på sosiale medier samt en generell forståelse av at vi er her for innbyggerne, som grunner for det gode resultatet.

-Samtidig erkjenner vi at det fortsatt er mye å gå på. Informasjon er ferskvare og vi må jobbe kontinuerlig for å bli bedre, sier Ingrid Trømborg.

Les mer:
https://www.forbrukerradet.no/side/om-testen/

Servicetorget fornøyd med høy score på forbrukertest

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

Hva forsøkte du å finne?