Retningslinjer 2025/2026
Kulturskolens retningslinjer skoleåret 2025 - 2026
Opptak
-
Hovedopptak for nytt skoleår skjer fra 20. mai.
- Det tilbys også kortere kurs med fortløpende opptak gjennom året.
- Tilbud ved Kulturskolen gis for ett skoleår av gangen og må bekreftes av foreldre/foresatte på nytt hvert år.
Elevplass
- Bekreftelse av elevplass skjer skriftlig ved førstegangsopptak og ved tilbud om fortsatt plass for nytt skoleår (re-registrering).
- Permisjon gis normalt ikke, men kan innvilges etter individuell vurdering av skriftlig søknad.
- Eleven kan miste sin elevplass hvis kontingenten ikke er betalt innen forfallsdato eller hvis umeldt fravær overskrider tre undervisningsganger.
Oppsigelse av elevplass
- Oppsigelse av elevplass gjeldende for vårsemester, har frist 1. desember.
- Elevplass skal sies opp gjennom kulturskolens nettløsning.
Elevbetaling
- Elevbetalingen er en egenandel for tilbud ved kulturskolen og fastsettes årlig av Fredrikstad kommune. Elevbetalingen faktureres to ganger pr. år.
- Det gis 25% søskenmoderasjon på full pris fra barn nr.2, forutsatt samme betaler.
- Innenfor fagområdet dans og nysirkus gis det 25% moderasjon fra tilbud nr.2 ved deltagelse på flere tilbud.
- Det gis ingen moderasjon på korte kurs eller på allerede moderert pris.
- Det vises for øvrig til gjeldende prisliste.
Klageadgang
- Det er vanlig klageadgang etter forvaltningsloven. Eventuell klage rettes til Fredrikstad kommune.
Publisert: 20. august 2025 | Endret: 20. august 2025 kl. 12:51