Retningslinjer 2025/2026

Kulturskolens retningslinjer skoleåret 2025 - 2026

Opptak

  • Hovedopptak for nytt skoleår skjer fra 20. mai.

  • Det tilbys også kortere kurs med fortløpende opptak gjennom året.
  • Tilbud ved Kulturskolen gis for ett skoleår av gangen og må bekreftes av foreldre/foresatte på nytt hvert år.

Elevplass

  • Bekreftelse av elevplass skjer skriftlig ved førstegangsopptak og ved tilbud om fortsatt plass for nytt skoleår (re-registrering).
  • Permisjon gis normalt ikke, men kan innvilges etter individuell vurdering av skriftlig søknad.
  • Eleven kan miste sin elevplass hvis kontingenten ikke er betalt innen forfallsdato eller hvis umeldt fravær overskrider tre undervisningsganger.

Oppsigelse av elevplass

  • Oppsigelse av elevplass gjeldende for vårsemester, har frist 1. desember.
  • Elevplass skal sies opp gjennom kulturskolens nettløsning.

Elevbetaling

  • Elevbetalingen er en egenandel for tilbud ved kulturskolen og fastsettes årlig av Fredrikstad kommune. Elevbetalingen faktureres to ganger pr. år.
  • Det gis 25% søskenmoderasjon på full pris fra barn nr.2, forutsatt samme betaler.
  • Innenfor fagområdet dans og nysirkus gis det 25% moderasjon fra tilbud nr.2 ved deltagelse på flere tilbud.
  • Det gis ingen moderasjon på korte kurs eller på allerede moderert pris.
  • Det vises for øvrig til gjeldende prisliste.

Klageadgang

  • Det er vanlig klageadgang etter forvaltningsloven. Eventuell klage rettes til Fredrikstad kommune.

Bilde av elev på kulturskoletilbudet "Anime"

Publisert: 20. august 2025 | Endret: 20. august 2025 kl. 12:51